Joomla Templates and Joomla Extensions by joomla2you.Com

Buzz

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube

Παραστάσεις

Γκρίνια

Print

ΗΘΟΠΟΙΟΙ - ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Μαρία Πρωτόπαππα

ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΗΘΟΠΟΙΟ. "ΤΑ ΠΟΛΥ-ΕΡΓΑ-ΛΕΙΑ". ΤΗΣ Μ. ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ

Part 1

Πόσες φορές μ' έχει απασχολήσει αυτό το ζήτημα...


Ποιά είναι τα όρια της δουλειάς μου; Από πού αρχίζει, πού τελειώνει; Σε ποιά λειτουργία ΑΚΡΙΒΩΣ αντιστοιχεί ο τίτλος μου και η αμοιβή μου; Πόσα αντικείμενα εργασίας - εκτός της υποκριτικής- με απασχολούν κατά την διάρκεια των προβών;
Ας βάλω κάτω μερικά:
(πολλοί συνάδελφοι, νομίζω, θα ταυτιστείτε)
 
* Ψυχανάλυση του σκηνοθέτη. Μετάφραση κακήν-κακώς αυτών που ζητάει, εάν ζητάει. Συνεδρίες μέντιουμ για να "διαισθανθείς" τι θα του άρεσε. Συζητήσεις επί συζητήσεων με φίλους ή γνωστούς του, προκειμένου να μάθεις την οικογενειακή του κατάσταση και τα παιδικά του χρόνια, ώστε να διαλευκάνεις τη συμπεριφορά του προς εσένα, ή τους ηθοποιούς του γενικώς, και να απεμπλακείς από το παιχνίδι συσχετισμών ώστε να μπορείς να δουλέψεις απερίσπαστος. Με τα ίδια στοιχεία να βρεις και να προτείνεις ερμηνείες που θα τον αφορούν ή θα του χρησιμεύουν.
 
* Συνεντεύξεις μαζί του, όπου εντέχνως προσπαθείς να δεις ποιά γλώσσα μιλάει. Ξέρει τους πιο προχωρημένους θεατρικούς κώδικες ή θα τον κομπλάρεις (που δε σε συμφέρει) αν τους χρησιμοποιήσεις; Εάν δεν τους ξέρει (δεν είναι απαραιτήτως κακό), σε ποιά γλώσσα εργασίας θα συνεννοηθείς;
 
* Ανακαλύπτεις τις προσωπικές του σχέσεις ή αισθήματα για σκηνοθέτες με τους οποίους έχεις εσύ συνεργαστεί παλαιότερα. Εάν, ατυχώς, με κάποιους έχει... θέματα, τότε τα εργαλεία που έχεις αποκομίσει απ' αυτούς , είναι αυτομάτως άκυρα. Ήθελε πολύ να δουλέψει μαζί σου, αλλά δεν του αρέσει ο τρόπος δουλειά σου.
 
* Πληροφορείσαι το παρελθόν του με τους ηθοποιούς που παίζετε μαζί. ( Όταν δεν το έκανα, συνάδελφος απειλούσε να με αφήσει να παίξω μόνη μου σκηνή για δύο, σε κατάμεστη αίθουσα, για να εκδικηθεί τον σκηνοθέτη μας. Άλλοτε έκανα πρεμιέρα χωρίς πρόβες, γιατί ο χρόνος αναλωνόταν σε αψιμαχίες ιδιαίτερου κάλλους)
 
* Μαγειρική κειμένου. Με το άλλοθι της διασκευής, σε περιμένει πολλή δουλειά. Ξενύχτια γράψε-σβήσε να φτιάξεις το κείμενό σου, να βρεις τη ροή του, να συμπεριλάβεις τα κυριώτερα στοιχεία, να έχει μέτρο, οικονομία, προφορικότητα, να σου πηγαίνει, να κολλάει με το υπόλοιπο. Ενώ δεν είσαι λογοτέχνης, να γίνεσαι.
 
* Να προλαβαίνεις τα κοστούμια. Αν είναι έξυπνος ο ενδυματολόγος, θα αρπάξει απ' την πρόβα ή θα σε ερευνήσει. Αν είναι "κλειστός" ίσως σε ενθουσιάσει με κάτι απρόσμενο, ίσως όμως και να σε πετάξει στα Τάρταρα κι εσύ θα πρέπει να έχεις προνοήσει δικλίδες ασφαλείας, ώστε να διαπραγματευτείς τουλάχιστον τα παπούτσια (ποιόν ρόλο να παίξεις αν δεν μπορείς να τον περπατήσεις;)
[Χρόνια πριν, έχω βγει Σάββατο στη Σκουφά, να κλείνουν τα εμπορικά, μπας και βρω σε μισή ώρα ρούχο να αντικαταστήσω το τελείως λάθος, κατά κοινή ομολογία, και του σκηνοθέτη, κοστούμι μου, προκειμένου να κάνω πρεμιέρα.]
[Λίγες φορές δίνουμε τα ωραία μας λεφτάκια παρότι δεν πληρωνόμαστε, για να αγοράσουμε τα κατάλληλα ρούχα πρόβας, που ψέμματα λέμε πως έχουμε στην ντουλάπα μας, ώστε να κάνουμε τη δουλειά μας σωστά, όπως τη θέλουμε; Πόσες φορές έχετε δει έγκαιρη προεργασία σκηνοθέτη-ενδυματολόγου-παραγωγής;]
 
* Μαντική, όσον αφορά τη σκηνογραφία. Γίνονται επί μήνες πρόβες α' τύπου. Τελευταία στιγμή τα φώτα, τελευταία στιγμή έρχεται το σκηνικό που ανατρέπει όλες τις ισορροπίες... δεν βλέπεις την τύφλα σου, τα παπούτσια σου είναι 100 κιλά, εμπόδια της κίνησης παντού, δεν έχεις χώρο και στο τέλος σε βρίζουν κιόλας γιατί δε λειτούργησε...
 
* Ερμηνευτικά ζογκλερικά. Σε πρόβα, μια μέρα, μας φέρνουν ένα τρομερά αποκαλυπτικό κείμενο. Μένουμε όλοι με στόμα ανοιχτό. Τι λες, ώστε αυτό εννοούσε ο Σοφοκλής, δεν είχε αμηχανία όταν το έγραψε, λύθηκε ο γρίφος. Μπράβο. Πάμε πρόβα, καμία οδηγία, καμία κατεύθυνση, τα ίδια κάνουμε με χτες και προχτές, τίποτα δε συμφωνεί με την ...αποκάλυψη. Κι εκεί λες, νατη η ζώνη του λυκόφωτος! Υποννοείται, δε, πως εσύ θα συμπεριλάβεις τη νέα ανατρεπτική πληροφορία. Πώς; Μαγικά.
 
* SOS. Καθημερινός έλεγχος φροντιστηρίου και κατασκευών. Ουκ ολίγα ατυχήματα έχουμε πάθει, επειδή όλο κάτι σε κάποιον διαφεύγει. Κι όσο κι αν προσέχουμε-γκρινιάζουμε-τσεκάρουμε, πάλι το κατιτίς θα γίνει, μες τις παγίδες-θέατρα που ζούμε, (πόσοι από σας έχουν περάσει καταπακτήριες, να σηκώσουν το χέρι τους).
  Βέβαια, σε κάποιες πόρτες το κακό το... μάτι, τουτέστιν, η αμέλεια, η κακοτεχνία, η έλλειψη τεχνογνωσίας, προβλεψιμότητας, η ματαιοδοξία, η μεγαλομανία μες τα πενιχρά μέσα, χτυπάει και τους θεατές. Ατυχήματα, λιποθυμίες, πτώσεις, γλιστρήματα, αποπληξίες, μην πω για  ηπατίτιδα, δερματικά, επιδημίες, ψώρα, ψύξη, ασφυξία.
 
* Απολύμανση, καθαρισμός χώρου, φροντιστηρίου, κάρφωμα ξύλων, ξεκάρφωμα εξεχόντων προκών, κλπ.
 
* Λόγω έλλειψης προσωπικού σε κάποιες παραγωγές, φασίνα του σκηνικού. Begging σε απρόθυμους τεχνικούς να καρφώσουν ψηλά βαριά έπιπλα σε πάτωμα που πάλλεται, για λόγους ασφάλειας ( εισακούστηκα κάποτε μόνο έπειτα από αυταπόδεικτη πτώση ψυγείου που έσκαψε το πάτωμα, παραλίγο να βγούμε στους αποκάτω)
 
* Ικανότητα προβλεψιμότητας για λάθη δικά σου ή των άλλων, ώστε οι φουκαράδες που θα δώσουν το παραδάκι τους να μη γίνουν μάρτυρες άχαρων ή σπλάτερ στιγμών εκτός θέματος.
 
* Μαλαγάνας τεχνικού προσωπικού. Να σου λέει η παραγωγή: "Δεν του μιλάς εσύ ρε Μαράκι καλύτερα; εμένα θα με γράψει, πες τα εσυ με γλύκα, ξέρεις." Και να κάνεις κόλπα και ρεβεράντζες για:
α) να μη σου τρώει ο άλλος σουβλάκια μισό μέτρο απ' τον πρώτο θεατή με τρίξιμο της λαδόκολλας στην παύση σου,
β) να βλέπει τηλεόραση τουλάχιστον στο mute.
 
* Σύνδεση των ασύνδετων. Τεχνικοί περιορισμοί last minute. 'Πρέπει να το πας εκεί γιατί δε φτάνει το καλώδιο', 'δυστυχώς κάτσε κει δεν έχουμε άλλα φώτα', 'μέχρι εκεί πάει το volume, κάνε πως τον ακούς τον πυροβολισμό αλλά πρέπει να συγχρονιστείς τέλεια'.
Κόψε το λαιμό σου, λοιπόν, να βρεις συνδέσεις, να αυτοσχεδιάσεις, να βρεις το λόγο, να χρησιμοποιήσεις τα εμπόδια προς όφελος και να σημαίνουν και κάτι, ώστε κανένα δευτερόλεπτο που είσαι επί σκηνής να μη μοιάζει κενό, αμήχανο. Να σ' αρέσει κι αυτό που δε σ' αρέσει. 'Η να το 'χρησιμοποιείς εντέχνως' ως κάτι που δε σ' αρέσει, με τακτ! Και αν βρεις λύση να την προτείνεις, με τακτ! Σαν κάτι τυχαίο. Για να μην προσβάλλεις εκείνον που δεν μπήκε στον κόπο να τη σκεφτεί.
 
  Μετά από όλα αυτά κι άλλα τόσα θα ασχοληθείς και με τη δουλειά σου, το έργο, το κείμενο, το ρόλο σου, τις ιδιαίτερες πρόβες με τους συμπαίκτες για να στήσετε τη σκηνή σας, να , να, να.
  Πλάκα έχουν όλ' αυτά. Σαν είσαι ακόμα νέος. Σε κάνουν δημιουργικό.  'Ομως, όταν συναντώ ανθρώπους υπεύθυνους που κάνουν τη δουλειά τους, νιώθω ευγνωμοσύνη μεγάλη. Γιατί έχω χρόνο και για μένα. Για να μάθω ν' ανοίγω φύλλο μπακλαβά, ας πούμε.
 
(Πολυεργαλείο = Ψυχαναλυτής, καθαριστής, συγγραφέας, σκηνοθέτης, δραματουργός, χορογράφος, επικοινωνιολόγος, χαμαιλέοντας, ανιχνευτής, βεστιαριατζής, οραματιστής, μέντιουμ, κάρτες ταρώ, φιλόσοφος, ζογκλέρ, μαστοράντζα, ... βοηθείστε να συμπληρώσουμε τη λίστα)
 
to be continued...

Comments   

 
santal
+1 #7 πολυ εργα λειαsantal 2012-11-27 03:07
Ευτυχώς για εμάς λοιπόν, γεννήθηκε σε αυτην την χώρα η κυρία Πρωτόπαππα και την απολαμβάνουμε εμείς. Είναι μεγάλη χαρά να βλέπεις ό,τι υπάρχουν καλλιτέχνες σήμερα που δεν φοβούνται να μιλούν την γλώσσα της αλήθειας –έστω, της αλήθειας τους.
Αυτό που κρατώ πάνω από όλα ειναι μια πρόταση και την γενικέυω ως γενικότερη στάση ζωής «δεν ειμαι τελεια. δεν ειμαστε θεοι. αλλα ας τα λεμε. αν δε μιλαμε για τα 'παραπονα' , που εγω τα λεω 'κακως κειμενα', και γλειφομαστε, τοτε δεν ξερουμε που βρισκομαστε. ας τα βγαλουμε στη φορα, οχι για να αλληλοσπαραχτου με, για να μαθουμε ο ενας απο τον αλλον. αυτο ειναι το ' υποκειμενικό μου'. βασιζεται στον χαρακτηρα μου, στις προσωπικες μου εμπειριες, στην αναγκη μου για αληθεια, τιμιοτητα, ασφαλεια και θεληση για καθαρες συνεργασιες.»
Και φιλότιμο...Αυτό . Ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες να κάνουν όλοι την δουλειά τους με συνείδηση. Ο καθένας να ασχολείται με το αντικείμενο του και όλοι μαζι να
«συν-εργάζονται ». Με φιλότιμο όμως...
Γιατί εμείς, το κοινό, δεν ξερουμε ουτε το πόσο οργανωμένη ήταν η παραγωγή, ούτε αν πληρώθηκε ο ενδυματολόγος, ουτε πότε μπηκαν τα σκηνικά, ουτε αν αλλαξε γραμμή ο σκηνοθέτης μια μέρα πριν την πρεμιέρα. Εμείς έχουμε τον ηθοποιό μπροστά μας και αυτόν θα κρίνουμε και θα κατακρίνουμε για την απόδοση του. Αυτού τους είδους τις ασφάλειες χρειάζεται ο ηθοποιός για να κάνει και αυτός την δουλειά του σωστά. Φαντάζομαι πως αυτα που αποζητά η κα Πρωτόπαππα, θα τα ήθελε καθε σωστός επαγγελματιας, οποιασδήποτε ειδικότητας.
Είναι σαφές οτι το κείμενο σχολιάζει ενα μέρος την θεατρικης καθημερινότητας και όχι το σύνολο. Προφανώς ο παλαιστής- σκηνοθέτης βιάστηκε να «θιχτεί» χωρις κανένα λόγο. Ισως να έλεγα και εγω με τη σειρά μου, οτι έχει την κλασική πεποίθηση του μέσου σκηνοθέτη. Οτι αποτελεί δηλαδή την αρχή και το τέλος της παράστασης,τον μέγα γκουρού, στον οποίο οι επηρμένοι πλην ανόητοι ηθοποιοί, θα πρέπει να υπακούν τυφλά (και μουγγά), έστω και αν αλλάζει δέκα οράματα μέχρι την πρεμιέρα. Και ο ηθοποιός οφείλει να βρει τον τρόπο να βγει πάνω στην σκηνή, να εκτεθεί στα αδηφάγα μάτια μας, χωρις καμιά ασφάλεια, να υπηρετήσει την ιδέα του σκηνοθέτη και να την υπηρετήσει και καλά. Απο το σημείο μηδεν στην πρεμιερα(?),δηλ αδη να δοκιμασουμε τι θέλουμε να κάνουμε, στου κασιδι το κεφαλι, σε μένα που πληρωσα το εισητηριο μου για να δω μια ολοκληρωμενη παρασταση, αλλα αντ΄αυτου βλέπω ενα ηθοποιό να μην ξέρει που του πάνε τα τεσσερα, γιατί ο σκηνοθέτης είχε μια φλασιά στον ύπνο του το προηγούμενο βράδυ. Και αγνοώντας το λοιπόν εγώ, θα «κράξω» φυσικα τον ηθοποιό, αυτόν που κατα την γνωμη σας δεν θα έπρεπε να έχει λόγο ή παράπονο ή απαίτηση αλλά να δουλεύει μόνο να πιάνει το χέρι του και λίγο απ΄όλα!

ΥΓ. Εξαιρετικό το άρθρο σας κα Πρωτόπαππα...χι ουμοριστικό στο περίβλημα, ουσιαστικό στην βάση!

Αυτά εκ μέρους του κοινού ..
 
 
Nikolas Seretis
0 #6 Η ΛΑΘΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣNikolas Seretis 2012-11-25 02:51
Στην Ελλάδα του 2012 όλα λειτουργούν με έναν τρόπο.... σχεδόν μαγικό. Λειτουργούν, δηλαδή, αυτοβούλως. Τα πράματα, κατά κάποιον τρόπο, αποκτούν ροή και εξελίσσονται με βάση μία ακατανόητη δύναμη που τα ωθεί μπροστά. Ελέω κρίσης, φυσικά, όλα αυτά. Το ίδιο συμβαίνει με την Τέχνη. Ενώ, ας πούμε, θα περίμενε κανείς οι παραστάσεις να είναι ελάχιστες, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Οι παραστάσεις είναι πολλές. Το Θέατρο, όμως, στην Ελλάδα, δεν μπορεί να λειτουργεί τέλεια, όταν όλα τα άλλα υπολειτουργούν. Επομένως, το "σανίδι", προχωράει με όποιον μπορεί.

Η Μαρία, σαφώς και έχει δίκιο για όλα αυτά που εκθέτει. Από την άλλη, όμως, για να βρούμε ιδανικές συνθήκες, όταν εργαζόμαστε στο Θέατρο, πρέπει να πάμε στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο ή το Παρίσι.

Ο ηθοποιός χάνει το ρόλο του αν αργήσει.... πέντε(!) λεπτά στην πρόβα. Απολύεται με συνοπτικές διαδικασίες αν αντιμιλήσει στο σκηνοθέτη. Πηγαίνει στο καμαρίνι του δύο ώρες πριν την παράσταση και φεύγει δύο ώρες μετά. Βεβαίως.... αμείβεται όπως πρέπει, τον σέβονται σαν καλλιτέχνη και σαν προσωπικότητα, αισθάνεται ολοκληρωμένος σε κάθε παράσταση που συμμετέχει.

Κι εμείς εδώ... γιατί όχι;

Για τους λόγους που αναπτύξαμε στην αρχή: ΤΟ ΧΡΗΜΑ, κυρίες και κύριοι.

Ένα έργο που θα έπρεπε να στοιχίζει σαν παραγωγή 10.000 € και στοιχίζει 1.000 €, είναι επόμενο να έχει προβλήματα οργανωτικά. Ναι, Μαρία. Ο απλήρωτος ενδυματολόγος που κάνει αγγαρεία διότι έχει υποχρέωση στο σκηνοθέτη, δεν θα σου βρει καλό κοστούμι. Ναι, Μαρία. Ο σκηνοθέτης δεν θα σου δώσει τις απαραίτητες κατευθύνσεις, διότι μπορεί να μην είναι καν σκηνοθέτης και να "βαπτίστηκε" έτσι για λόγους ανάγκης ή επειδή είναι ψώνιο. Ναι, Μαρία. Θα γράψεις μόνη σου κείμενα, διότι δεν υπάρχουν λεφτά για συγγραφέα - διασκευαστή. Ναι, Μαρία. Θα σε ταλαιπωρούν οι συνάδελφοί σου, επειδή η φτώχεια φέρνει γκρίνια. Ναι, Μαρία. Όλα είναι όπως τα λες και όλα θα συνεχίσουν να είναι έτσι.

Ξέρεις και κάτι άλλο, Μαρία;

Φταις.

Φταις επειδή γεννήθηκες στην Ελλάδα.

Αν ήθελες να γίνεις ηθοποιός, να χαίρεσαι και να απολαμβάνεις αυτή τη δουλειά, έπρεπε να γεννηθείς σε άλλη χώρα. Γιατί γεννήθηκες εδώ; Ήταν σφάλμα σου. Τώρα, λοιπόν, θα το πληρώσεις.

:roll:
 
 
Πρωτόπαππα Μαρία
+7 #5 Απάντηση στον palaistisΠρωτόπαππα Μαρία 2012-11-23 22:02
Ανωνυμε, νέε σκηνοθέτη.
Θέλω να σε ευχαριστήσω για τις συστάσεις σου. το λέω με ειλικρίνεια. Με στενοχωρει λιγο που μπηκες σε θέση άμυνας εκ μέρους των σκηνοθετών. νομίζω οτι αν διάβαζες με μια σταγόνα χιούμορ ίσως δε θιγόσουν καθόλου.
Σου απαντώ απλά:

Σαν ηθοποιός που ακόμα 'συνεργάζεται' έχοντας περισσότερες απαιτήσεις πρώτα απ' τον εαυτό του, μου επιτρέπω μικρές εκρήξεις ... ανωτερότητας, όπως λες, διότι είμαι επίσης συμφιλιωμένη με την ταπεινότητα ή την κατωτερότητά μου. Δεν φοβούμαι τις εντυπώσεις.
υπόσχομαι συντόμως να κάνω αυτοκριτική, εκ μέρους των ηθοποιών, όπως και να εκθειάσω θαυμαστούς, αξιέπαινους συνεργάτες όλων των ειδικοτήτων. Γιατί υπάρχουν, και δουλεύουν ηρωικά. Συχνά όμως απέχουν απ' τα πράγματα, ή δεν μπορούν να βιοποριστούν απ' τη δουλειά τους , επειδή κάποιοι άλλοι, λιγότερο υπεύθυνοι πιάνουν τα πόστα, ή υπογράφουν ενώ άλλος κάνει τη λάντζα.
Με δυο λόγια, αυτό που με καίει είναι, οι νέοι - που λες- να μεγαλώσουν με την έγνοια να γίνουν συνεργάτες-καλλ ιτέχνες. να ΄σεβονται και να τους σέβονται. Να μην κινδυνεύει η ζωή τους. η δική μου έχει κινδυνέψει στο παρελθόν, όπως και η σωματική μου ακεραιότητα, επειδή ως νέα ηθοποιός δεν ειχα... λόγο. Εαν πεθαινα, ή εαν εμενα αναπηρη, ποιός θα με ζούσε? αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει σε κανέναν εργαζόμενο , αδιάφορο αν είναι καλλιτεχνης ή οχι.
επίσης, στην ελλάδα των παραπόνων, λειπει η νοοτροπία του μοιρασματος και του 'ευχαριστώ' που πρεπει να τα μαθουμε ολες οι πλευρες. λειπει η τιμιοτητα και τα ορια (της ανεκτικότητας).
όχι, δε δεχομαι να ψαχνεις ως σκηνοθετης και να αλλαζεις πλευση την τελευταια μερα με το ετσι θελω. γιατι η δική σου ελευθερια καταπατα το δικαιωμα μου να εργαστω καλα. θα το δεχτω με χαρα εαν το συμφωνησουμε μαζι. οχι να μου το επιβαλλεις. εαν ειμαστε μαζι και στα υπολοιπα. εαν δεν υπογραφεις πραγματα που εχει κανει αλλος. {ξερω ανθρωπο που εβγαλε σε βιβλιο δουλεια που εγραψαν ηθοποιοι και κανεις δεν εβγαλε μιλια. ξερω ομως οτι ο Καταλειφος, στην τελευταια του σκηνοθεσια, εγραψε διακευη=ο θίασος) αυτό είναι το τίμιο.
δεν ειμαι τελεια. δεν ειμαστε θεοι. αλλα ας τα λεμε. αν δε μιλαμε για τα 'παραπονα' , που εγω τα λεω 'κακως κειμενα', και γλειφομαστε, τοτε δεν ξερουμε που βρισκομαστε.
ας τα βγαλουμε στη φορα, οχι για να αλληλοσπαραχτου με, για να μαθουμε ο ενας απο τον αλλον.
αυτο ειναι το ' υποκειμενικό μου'. βασιζεται στον χαρακτηρα μου, στις προσωπικες μου εμπειριες, στην αναγκη μου για αληθεια, τιμιοτητα, ασφαλεια και θεληση για καθαρες συνεργασιες.
σ' ευχαριστω πολυ, που μου δωσες κινητρο να μιλησω. και που εξεφρασες με τοσο σεβασμο την πολυτιμη αντιρρηση σου.

Μαρία Πρωτόπαππα
 
 
χ
-5 #4 palaistisχ 2012-11-23 02:06
Συγνώμη αλλά σαν νεος σκηνοθετης που δουλευω στο θεατρο αρκετά χρόνια για να εχω καταλαβει πως λειτουργουν τα πραγματα διαφωνώ απιστευτα με το άρθρο και την όποια λογική του.

Τα λέω απλά.
Μαρία Πρωτόπαππα μεσα απο τα λογια σου προκυπτει η κλασσική πεποίθηση του μεσου ηθοποιου- ' ειμαι ηθοποιός, άρα ειμαι ανώτερος απο τους υπόλοιπους, πιο όμορφος, πιο έξυπνος, πιο ερωτικός, ένα all around τελειο ον'. Αρα- ' ειστε υποχρεωμενοι να με υπηρετειτε, να με σεβεστε , να γοητευεστε και να εμπνέεστε απο εμενα, να με ποθείτε, να αναγνωρίζετε το ταλέντο μου, να με σπρώχνετε στο πεπρωμένο που εχω κατασκευάσει για μενα, να ικανοποιήτετις προσδοκίες μου, να με αποθεωνετε κτλ και τελειωμο δεν εχει (οπως τελειωμο στην αδικαιολόγητη έπαρση δεν εχει το 99% των ανθρωπων του θεατρου).

Υπαρχει αληθεια σε αυτα που λες, αυτα που περιγραφεις συμβαινουν στο θεατρο. Δεν ειναι ομως μονο ετσι. Μπορω να γραψω ενα τετραπλασιο σε μέγεθος άρθρο και να το τιτλοφορήσω ' σκηνοθέτες- αυτοι που τρώνε το σκ..ο του καθενός', ή 'τεχνικοι- οι αθέατοι ηρωες', ή 'συγγραφείς- τα μεγαλύτερα θυματα καλλιτεχνικού βιασμού' ή ' ηθοποιοι- τα βαμπίρ που τρώνε τον ζωτικό χώρο τον αλλων και καταπίνουν τις ενεργειές τους'. Δεν είναι αυτο ομως το ζητημα.

Εισαι μια ηθοποιος με αξιολογη προσπαθεια αλλα γραφωντας τετοιες αποψεις δημοσια παραπλανεις αυτους που σε διαβαζουν, στην πλειοψηφια τους ηθοποιοι. Σε ενα νεο παιδι που τωρα μπαινει στο θεατρο δινεις την εντυπωση οτι θα ειναι ένα 'πολυεργαλείο' που εκμεταλευονται αταλαντοι- διαταραγμενοι σκηνοθετες και σκηνογραφοι, ενα ανώτερο ον που θα μπλέξει με ακατεργαστους- καφρους τεχνικους που τρωνε σουβλάκια.

Εγω με τη σειρα μου λεω πως στο θεατρο δεν υπαρχουν τροχοσπιτα- καμαρινια, πως τα αστερια ειναι εφημερα, πως ολοι τα κανουν ολα (απο τη schaubunne μεχρι την νεοσυστατη αφραγκη ομάδα), πως ολοι οφειλουν να βουτηξουν στη λάσπη, πως οι σκηνοθέτες εχουν δικαίωμα να ψάξουν το εργο, να αλλαξουν τη γραμμη τους (δες Λευτερης Βογιατζης), πως οι ηθοποιοι οφειλουν να προσαρμοζονται και μετα να τα πετουν ολα και να ξεκινουν απο το σημειο μηδεν στην πρεμιερα, πως οι τεχνικοι δεν βρωμανε τζατζικι και πως προβλήματα θα υπάρχουν παντα.

Διαφώνω επισης με τη λογικη 'εμείς και όλοι οι άλλοι'. Το βασικό πρόβλημα του θεάτρου και της χώρας γενικότερα. Κριτικη πρωτα σε μενα ξεχωριστα και με αυστηροτητα και μετα στους αλλους ή και καθολου στους αλλους. Τι δεν εκανα ΕΓΩ καλά, όχι τι μου έκαναν οι αλλοι. Λογικη ανασφάλειας και διαχωρισμου ενώ το θεατρο ενωνει.

Δεν γράφω όνομα γιατί δεν μου αρέσει η online έκθεση για παρτι κανενος. Ελπίζω το part 2 να μην συνεχίσει στο ίδιο ύφος.

Και τελος, οχι παράπονα αλλά δουλειά.

Χ.
 
 
Τάσος
0 #3 ΠΟΛΥ ΕΡΓΑ ΛΕΙΑΤάσος 2012-11-22 20:47
Αυτά και άλλα πολλά έχουμε ζήσει σχεδόν όλοι οι ηθοποιοί. Δε φτάνει που πληρωνόμαστε πενιχρά (όταν αυτό συμβαίνει), αλλά πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τις παραξενιές (αλλιώς θα'θελα να το γράψω, αλλά είπα να είμαι ευγενικός) του κάθε πικραμένου. Μπράβο στη Μαρία που τα έγραψε.
 
 
Natasa
+1 #2 Πολυ εργαλείαNatasa 2012-11-21 20:32
χαχαχαχα! Επίσης ο "εμψυχωτής" του σκηνοθέτη. Να μπορείς δηλαδή να ελαφραίνεις το κλίμα με χιούμορ (που όμως δε θα καταντήσει χαβαλές), όπου προκύψουν εντάσεις, ασυννενοησίες.. .Ή όταν θα θέλει να σε κρατήσει 1 ώρα παραπάνω ενώ εσύ θα έχεις πρόβα σε άλλο θέατρο (και τον έχεις ενημερώσει από την αρχή της πρόβας εννοείται) να σκεφτείς τι ακριβώς ατάκα να του πεις να χαμογελάσει λίγο, για να σε αφήσει επιτέλους να πας στην άλλη πρόβα σου και να μην πάρει κάτι προσωπικά. Και ακόμα ο "παντογνώστης όλων των ειδήσεων (κοινωνία, πολιτική, πολιτισμός...κλ π)". Τι έγινε χθες στις ειδήσεις; Το νέο νομοσχέδιο ψηφίστηκε; Τι σχέση έχει αυτό με το έργο μας; Την τάδε ταινία την είδες; Την άλλη; Την άλλη; Την άλλη; (μέχρι να βρει ποια δεν έχεις δει και να σου πει: "Ααααα χάνεις! Αυτή είναι εξαιρετική κάπως έτσι οραματίζομαι το έργο). Α και η προώθηση της παράστασης... Αν είναι και low budget ακόμη χειρότερα. Να τρέξεις να προτείνεις προσφορές δωρεάν προσκλήσεων σε περιοδικά και ραδιοφωνικους σταθμούς. Κοινοποιήσεις σε fb των δελτίων τύπου της παράστασης. Αφισοκολλήσεις. Τηλέφωνα σε φίλους: "Ελάτε να στηρίξετε, πληρωνόμαστε με ποσοστάάά"
 
 
σονια
+7 #1 πολυ εργα λειασονια 2012-11-21 16:03
χαχαχαχαχαχαχ
τέλειο
 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Άρθρα

Συνεντεύξεις

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Top Stories

"ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ", ΟΙ ΗΘΟ-ΠΟΙΟΙ

“Εν Δυνάμει”, οι ηθο-ποιοί.

Tελευταίο σχόλιο της BrainCo #6

ΙΩΑΝΝΗΣ, Ο ΡΩΣΟΣ

Ιωάννης Παπαζήσης

Tελευταίο σχόλιο της BrainCo #5

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ, Ο ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ

Γεράσιμος Γεννατάς

Tελευταίο σχόλιο της BrainCo #4

Ή, τίποτα πια δεν είναι για να λυπάσαι.

ΠΕΤΡΟΣ, Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Φον Δημητράκης

ΕΛΙΣΑΒΕΤ, Η ΑΚΡΟΒΑΤΙΣΣΑ

Ελισάβετ, η ακροβάτισσα

Η σημασία του να "αθλείται" κανείς διαρκώς

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO