Joomla Templates and Joomla Extensions by joomla2you.Com

Buzz

ΤΑ ΦΙΝΤΑΝΑΚΙΑ

ΤΑ ΦΙΝΤΑΝΑΚΙΑ

Add new comment

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube

Παραστάσεις

Γκρίνια

Print

ΦΟΝΙΣΣΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΘΕΑΤΡΟ

Φόνισσα

A’  Σκηνή του Θεάτρου Κεφαλληνίας

Επαναλαμβάνεται η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό και υμνήθηκε από τους κριτικούς

«Φόνισσα»


του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη  από τις 17 Οκτωβρίου

Έργο οριακό. Μοναδικό στα ελληνικά γράμματα. Ψυχογράφημα και καταγγελία. Συγκαλυμμένη εξομολόγηση.

Βιωματική κατάθεση κάτω από το προσωπείο του "κοινωνικού" αφηγήματος. Εδώ, η έκφραση του Παπαδιαμάντη στη σημαντικότερη στιγμή της. Με συγκρατημένη την ατμοσφαιρική διάθεση και την υποβολή, εστιάζει στην ουσία, ειρωνικά, σαρκαστικά, απεγνωσμένα, σκληρά, βαθιά ανθρώπινα. Η "θεατρικότητά" του ( γλώσσα-ομιλία, γλώσσα-δράση ) ενσαρκώνει τον πιο αινιγματικό μα κι εμβληματικό ψυχικό χαρακτήρα των ελληνικών γραμμάτων : την Φραγκογιαννού, πρόσωπο διόλου γραφικό, ανοιχτό σε πολλές, ακόμα και ακραίες, σκηνικές και μη, αναγνώσεις. Πρόσωπο που κινείται ανάμεσα στα γυναικεία αρχέτυπα των φονικών γυναικών της αρχαίας τραγωδίας αλλά και τις αβυσσαλέες "αγιογραφίες της πτώσης" του Φ. Ντοστογιέφσκι.

Μια σκηνική μεταφορά αυτού του λόγου, σήμερα, απαιτεί απογύμνωση από την περιττή γραφικότητα και ανάδειξη της ωμής ουσίας που μιλά για την περιθωριοποίηση της αληθινής επιθυμίας του ατόμου στο όνομα κάποιας νόρμας, κάποιου κοινωνικού στερεότυπου, κάτι που οδηγεί σε απωθήσεις οι οποίες στην έκρηξή τους μεταβάλλονται σε αντικοινωνικές, αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, αποτρόπαιες όσο και σπαρακτικές. Η διεκδίκηση της ελευθερίας, άκαιρα εκδηλωμένη, εξωτερικεύεται πια μέσα από την αυτοκαταστροφική ανελευθερία του εγκλήματος. Η αγανάκτηση γίνεται θηλιά και πνιγμός. Ωστόσο, η Φόνισσα διατηρεί πάντα το δικαίωμα να είναι ένα σύμβολο γυναικείας, έστω αρνητικής χειραφέτησης, αντίστοιχο με τη Μήδεια, παρ' όλες τις διαφορές τους.

Η μεταφορά των έργων του Παπαδιαμάντη στη σκηνή, τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο διαψεύδει την περιθωριοποίησή του λόγω ιδιότυπης γλώσσας, για την οποία μιλούν συχνά οι αμφισβητίες του, αλλ’ αντιθέτως φανερώνει την μεγάλη δυνατότητα προσαρμογής ενός άδηλα πρωτότυπου συγγραφέα στο κλίμα και το πνεύμα της αιρετικής εποχής μας. Συγχρόνως, συντηρεί στο αυτί των θεατών το άκουσμα μιας «άλλης» ελληνικής γλώσσας που η ολοκληρωτική λήθη της θα σημάνει και το τέλος της σχέσης μας με ό,τι συνιστά ο ελληνισμός στην πιο πλατιά εκδοχή του.

Διασκευή – Δραματουργική  επεξεργασία        Στρατής Πασχάλης
                                                                             Στάθης Λιβαθινός       
Σκηνοθεσία                        Στάθης Λιβαθινός
Σκηνικά – κοστούμια                Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί                        Αλέκος Αναστασίου
Κίνηση                        Μαρία Αλαβάνου
Μουσική                        Τηλέμαχος Μούσας

Παίζουν: Μπέττυ Αρβανίτη, Τζίνη Παπαδοπούλου, Λουκία Μιχαλοπούλου, Λίλη Μελεμέ, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Χάρης Χαραλάμπους


Info  Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, Κεφαλληνίας 16 τηλ. 2108838727
         Τετάρτη & Κυριακή 20.00, Πέμπτη – Σάββατο 21.00
         Τιμές 13(φοιτητικό), 16, 19

Comments   

 
gz
0 #3 Φόνισσαgz 2012-12-16 19:33
Μια συγκλονιστική ερμηνεία από τη Μπέττυ Αρβανίτη και ίσως από τις καλύτερες θεατρικές προτάσεις. Βιωματικό, εσωτερικό θέατρο, τόσο αρμονικά συνταιριασμένο, με την περίτεχνη, πεποικιλμένη και παλλόμενη γλώσσα του Παπαδιαμάντη. Σπεύσατε!
 
 
antoniagkagklou
0 #2 Φόνισσαantoniagkagklou 2012-11-03 13:40
Έχω ακούσει τα καλύτερα. Θέλω πολύ να το δω.
 
 
Ηλιάνα Μαυρίδου
0 #1 Η φόνισσαΗλιάνα Μαυρίδου 2012-11-02 15:53
Λατρεύω έργα του Παπαδιαμάντη. Θέλω πάρα πολύ να το δω!!!
 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Τελευταία νέα

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΑΓΓ. ΚΑΡΥΣΤΙΝΟΥ

Άρθρα

Συνεντεύξεις

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Top Stories

"ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ", ΟΙ ΗΘΟ-ΠΟΙΟΙ

“Εν Δυνάμει”, οι ηθο-ποιοί.

Tελευταίο σχόλιο της BrainCo #6

ΙΩΑΝΝΗΣ, Ο ΡΩΣΟΣ

Ιωάννης Παπαζήσης

Tελευταίο σχόλιο της BrainCo #5

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ, Ο ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ

Γεράσιμος Γεννατάς

Tελευταίο σχόλιο της BrainCo #4

Ή, τίποτα πια δεν είναι για να λυπάσαι.

ΠΕΤΡΟΣ, Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Φον Δημητράκης

ΕΛΙΣΑΒΕΤ, Η ΑΚΡΟΒΑΤΙΣΣΑ

Ελισάβετ, η ακροβάτισσα

Η σημασία του να "αθλείται" κανείς διαρκώς

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO